środa, 16 października 2013

Sałatka Healthy Halsa

Jadłam wczoraj wyśmienitą sałatkę w Salad Story i doszłam do wniosku, że muszę spróbować zrobić ją sama :)



Potrzebne nam będą:

* opakowanie pomidorków cherry
* połowa żółtej i zielonej papryki (ja tę drugą zastąpiłam czerwoną bo zielonej nie mogłam znaleźć)
* duży, świeży ogórek
* jedna spora cebula (ta fioletowa, nawet nie wiem czy ma jakąś fachową nazwę)
* dwa kawałki sera pleśniowego "brie"
* duży filet z kurczaka
* przyprawa do kurczaka
* 150 g. makaronu pełnoziarnistego (penne albo świderki)
* mix sałat z rukolą

Sos balsamico:

* ocet balsamiczny
* miód wielokwiatowy
* oliwa z oliwek

Makaron gotujemy. Kroimy pomidorki na pół, cebulę w półkrążki, paprykę w nieduże paski, ogórka w plasterki, a ser w drobną kostkę. Wszystko mieszamy z mixem sałat. Dodajemy makaron gdy ostygnie.
Fileta z kurczaka oczyszczamy i kroimy w kostkę. Przyprawiamy dużą ilością przyprawy do drobiu i smażymy. Gdy wystygnie dodajemy do sałatki. Doprawiamy solą i pieprzem i wszystko dokładnie mieszamy.

Sos:

9 łyżeczek miodu mieszamy dokładnie z 4 łyżkami stołowymi octu balsamicznego. Dolewamy ok 3-4 łyżek stołowych oliwy z oliwek, nieustannie mieszając.

Sos proponuję dodawać do sałatki bezpośrednio po przełożeniu jej na talerz, a nie mieszać go z całością :)



4 komentarze:

  1. Siewieraczku, robaczku, "fioletowa" to czerwona cebula :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć :) super blog i niesamowite przepisy:) z przyjemnością będę ich próbowała:) zapraszam do mnie do obserwowania:) http://agaslodziak.blogspot.com/ :) pozdrawiam Agata:)

    OdpowiedzUsuń